سراي سالمندان

 

اعضا مرکز شماره ۲ اراک  از سرای سالمندان بازدید کردند

 

این برنامه بازدید با هدف توجه ویژه به والدین و قدرشناسی از آنها طراحی شد

 

در طی این بازدید بچه ها برنامه های ویژه ایی نیز برای مادران سالمند عزیز

 

اجرا نمودند این برنامه ها شامل: نمایشنامه خوانی باران مهربانی ، قصه گویی

 

 هدیه خوبان و تقدیم هدایایی از طرف بچه ها به سالمندان عزیز...

 

 

در ضمن جا دارد از سرکار خانم فرانک نوروزیه مدیر اجرایی بخش سالمندان  نیز

 

 در راستای اجرای این برنامه تشکر ویژه داشته  باشیم

 

 

دوچرخه سواري و كتابخواني در مركز شماره 2 اراك

 

با هدف ترویج کتابخوانی  در مرکز شماره ۲ اراک مسابقه دوچرخه سواری برگزار شد

 

 

ابتدا کتاب زرد مشکی نوشته ی فریدون عموزاده ی خلیلی توسط خود

 

بچه ها برای دیگر اعضا به صورت طرح دیواری معرفی شد ...

 

دلیل انتخاب  این کتاب ، شخصیت های این کتاب است که  دوچرخه ها  هستند

 

 و تا اعضا با شرکت در    بحث این کتاب بتوانند در مسابقه ی

 

دوچرخه سواری نیز شرکت نمایند

 

 

 

 

 این برنامه همزمان با سالروز بازگشت آزادگان عزیز اجرا گردید

 

 

 در این برنامه کارشناس محترم فرهنگی سرکار خانم مهدوی  و سرکار خانم مدرسی

 

 حضور داشتند و برنامه ی قصه گویی نیز اجرا کردند

 

 

 پس از آن اعضا به بحث کتاب زرد و مشکی پرداختند

 

 

 

 

 

 

 و در پایان نیز مسابقه ی دوچرخه سواری اجرا گردید و به برندگان جوایزی اهدا شد

 

 

 

معرفي شهرام شفيعي در مركز شماره 2 اراك

ارسال آثار نقاشي و تصويرگري و نشريه نگاري براي جشنواره ي هاي رضوي

 

شب قدر در مركز شماره 2 اراك

بازديد كارشناس هنري از فعاليتهاي هنري در مركز شماره 2 اراك

نقد کتاب و مسابقه دوچرخه سواری

 

حتما با خودتون می گوید این دو موضوع چه ربطی بهم دارند؟

 

نقد کتاب و دوچرخه سواری!!!!!

 

کتاب زرد و مشکی از سری داستانهای نوجوان است که شخصیت اصلی

 

 آن دوچرخه های زرد و مشکی هستد  که بچه ها به نقد کتاب پرداخته و

 

سپس به مسابقه دوچرخه سواری می پردازند این برنامه به مناسبت

 

سالگرد ورود آزدگان عزیز به کشورمان  می باشد

موضوعات قرآنی در کلاس خوشنویسی

با دور ریختنیها آشنا شویم

 

 

داستانهای رضوی

 

اعضای خوب مرکز دو ، داستانهای زیباشون رو برای شرکت در

 

جشنواره ادبیات کودکان و نوجوانان رضوی ارسال کردند.

 

این جشنواره که توسط استان زیبای چهار محال و بختیاری

 

و شهر شهر کرد برگزار میشه میزبان داستانهای زیبای

 

بچه ها ست با موضوع داستانهای رضوی...

 

فاطمه آجرلی،

 

ارغوان شفیعی و

 

سپیده بشیری با داستانهایی زیبا و

 

یاسمن سادات شریفی با یک شعر خواندنی در جشنواره شرکت کردند.

 

"به امید موفقیت بچه ها"

 

 

راستی  بعد از تمام شدن فرصت ارسال آثار به جشنواره ،

 

می تونین نوشته های دوستاتون رو در وبلاگ بخونین. 

تا حالا فکر کردید صابون دیگه به چه دردی می خوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

اعضا پسر  با صابون کاردستی می سازند...

 

کاردستی یکی از راه های جذب اعضا نوجوان مخصوصا اعضا

 

 پسر می باشد که در مرکز شماره ۲ اراک این برنامه با ابزار ها و

 

 وسایل متنوع برای اعضا اجرا می گردد...

بازدید از موزه ی مفاخر

 

اعضا کتابخوان دختر و پسر مرکز شماره ۲ اراک، طی ۲ روز از موزه ی مفاخر

 

در اراک بازدید کردند

 

 

بازدید از این موزه با هدف آشنایی با مفاخر و بزرگان استان و همچنین

 

چگونگی آرشیو  و نگهداری اسناد مهم بوده است..

 

 

 

برای اولین بار اعضا در جشنواره ی قصه گویی کودک و نوجوان شرکت کردند

 

بهار حاجیان،سپیده بشیری  و آیسا خاقانی از اعضا شرکت کننده

 

 در این جشنواره بودند

 

 

 

توجه ویژه به  کتاب آسمانی "قرآن" در ماه مبارک رمضان

 

روخوانی قرآن  مجید یکی از برنامه هایی است که در طول ماه مبارک

 

 رمضان در مرکز شماره ۲ اراک برای اعضا کودک و نوجوان اجرا می گردد...

 

هدف از این برنامه توجه به پند ها و اندرزهای داستانهای قرآنی و نگاه ویژه

 

 به فرایض دینی و مذهبی  و همچنین تقویت حس  دینی در اعضا است..

 

مهر مبین در دل اعضا ریشه دارد

 

در مرکز شماره ۲ اراک اعضا جهت شرکت در جشنواره مهر مبین مشغول به

 کارند آنها در بخش های نشریه دیواری ، انیمیشن و ... اشتیاق فراوانی

نسبت به تهیه ی آثارشان دارند

بازدید از شهرک ترافیک

 

۳۵ نفر از اعضا پسر مرکز شماره ۲ اراک از شهرک ترافیک بازدید کردند

 

 و با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا شدند...

خداوندا....

پروردگارا...کمکم کن، کمکم کن که بتوانم پنچره ی دلم را رو 

به حقیقت بگشایم .... 

خدایا ...

یاریم کن که مرغ خسته دلم راکه دیری است دراین قفس زندانی 

است، درآسمان آبی عشق تو پرواز دهم ......

خدایا .... 

پروردگارا...یاریم کن که شوق پروازراهمیشه درخود زنده نگه دارم ..... 

خدایا .... 

توخود می دانی که بدترین درد برای یک انسان دورماندن ازحقیقت خویشتن 

و رها شدن درگرداب فراموشی وسر درگمی است... 

پس توای کردگار بی همتا مرا یاری کن که به حقیقت انسان بودن پی ببرم 

تابتوانم روز به روز به تو که سر چشمه تمام حقیقت هایی نزدیک ونزدیکتر 

شوم ........... 

خدایا، مرا فرصتی ده تاپاک بودن راتجربه کنم وبتوانم حتی برای یک لحظه 

آنچه باشم که تومی خواهی ...

این بار بچه ها قصه گفتند..

 

مرحله ی اول جشنواره ی قصه گویی اعضا در مرکز شماره ۲ اراک برگزار شد 

 

 

 در این مرحله ۱۰ نفر از اعضا دختر و پسر به قصه گویی پرداختند که

 

در نهایت ۲ نفر اعضا دختر به مرحله ی نیمه نهایی را یافتند

 

 

 جشنواره ی قصه گویی اعضا که به همت مرکز شماره ۴ اراک برنامه

 

 ریزی شده در روز ۱۶ مرداد به کار خود پایان می دهد

 

 

پس از اجرای اعضا   نکات مهمی درباره ی   قصه ها یشان

 

به آنها تذکر داده شد تا در مرحله ی نهایی اجرای

 

  بهتر ی داشته باشند

 

با کمک اعضا نوجوان دختر کتابهای ثبت نشده به قفسه ها رفت

 

توی شلوغی تابستان که هیچ کس حتی وقت سر خاراندن ندارد 

 

 با کمک اعضا نوجوان دختر کتابهای ثبت نشده وارد قفسه ها شدند

 

 تا علاقمندان به کتاب را شاد و خوشحال کنند 

در مهماني ماه و ستاره ها لحظه هاي سبز عبادتمان را به جشن نشستيم

"برنامه ي افطاري

به همراه رصد ماه و سياره زحل"

 

 لحظه ی افطار یکی از شیرین ترین لحظه های زندگی است وقتی که یک

 

 روز تمام را به معنی واقعی و حقیقی روز گرفته باشی......

 

روز اولی ها یک اصطلاح است که این روز ها بین اعضایی که برای اولین

 

 سال سعادت روزه گرفتن نصیبشان شده  رد و بدل می شود...

 

روز اولی ها به همراه دیگر اعضا مرکز شماره ۲ اراک با شرکت در برنامه ی

 

 افطاری و همچنین رصد ماه و مسابقه ی ادبی با عنوان اولین تجربه افطار ...

 

لحظه ها و اوقات خوشی را سپری کردند

 

 

  البته مهمانان ویژه ای نیز در جشنمان حضور داشتند که بچه ها را تا

 

 آسمان به پرواز درآوردند

 

جناب آقای مهندس امینی نژاد مسئول انجمن نجوم استان مرکزی به

 

 همراه سرکار خانم اثنی عشری مسئوا امور بین الملل انجمن نجوم و جناب

 

 آقای ماهان مربی نجوم مرکز...

 

 

 سرکار خانم نوروزیه کارشناس محترم روابط عمومی و تعدادی از همکاران

 

نیز در این جمع صمیمی حضور یافتند و باعث دلگرمی شدند

 

 

 

اجرای این برنامه به جز با همت و همکاری اعضا خوب مرکز و کمک و

 

مساعدت مدیر محترم استان جناب آقای امکان پذیر نبود

 

 که البته بخشی از هزینه ها نیز با نذورات همکاران مرکز تامین گردید

 

 " جای سپاس و تشکر دارد"

 

 

 

 

 بعد از صرف افطار برنامه ی رصد اجرا شد البته قبل از آن آقای ماهان

 

 مربی نجوم درباره ی ماه و دیگر سیارات اطلاعاتی به اعضا دادند

 

 و سوالاتی در قالب مسابقه نیز مطرح کردند

 

 

همچنین نفر سوم المپیاد نجوم کشور آقای محسن فراهانی نیز در جمع اعضا

 

 نوجوان قرار گرفت تا شوق و انگیزه اعضا برای شرکت در کلاسهای نجوم و

 

 رسیدن به خداشناسی بیشتر شود

 

سازمان مدیریت پسماند را بشناسید

 

سازمان مدیریت پسماند و نحوه ی استفاده از بازیافت های شهری

 

شهرداری طی دوره ای از طرف این سازمان برای  اعضا  برگزار شد

امروز از آتش نشان درسهای زیادی گرفتیم مثل شجاعت و ایثار

وقتی کلمه آتش را می شنوم ناخودآگاه به یاد آتش نشان می افتم....

 

آتش نشان یکی از شغل هایی است که معمولا آدمهای شجاع و نترس آن

 

را انتخاب می کنند !!!

 

امروز یکی از این عزیزان در مرکز شماره ۲ اراک حضور پیدا کردند و نکات زیادی

 

 درباره آتش و مهارت مقابله با آن بازگو کردند... برای اعضا نکات بسیار شنیدنی

 

 و دست اولی بود که تا به حال می شنیدند...

 

 ایشان همچنین درباره کپسول آتش نشانی و  نحوه ی استفاده از آن در موقع

 

لزوم صحبت کردند...

معرفی بازی و سرگرمی های کانونی برای اعضا کانون

 

همه چیز با اتصالات  ساده یکی از سرگرمی های جدید کانون می باشد

 

 که به تازگی وارد مراکز شده و اعضا اشتیاق زیادی برای این سرگرمی

 

 نشان می دهند ..

 

 

ابزار این سرگرمی تخته ها ی کوچک به همراه اتصالات پلاستیکی است

 

 که با استفاده از آن بچه ها می توانند شکل های متنوعی بسازند

 

مثل صندلی ، میز و...

فعالیت نماز در مرکز 2 اراک

 

برای اعضا دختر و پسر در مرکز شماره ۲ اراک جشن تکلیف برگزار گردید

 

در این جشن اعضا تاج تکلیف را بر سر گذاشتند تا

 

به تکالیفی که از جانب خداوند بر عهده شان گداشته شده  عمل کنند...

 

 

 

این نظر توسط خانم مینو کریم زاده در وبلاگ مرکز 2 برای اعضا گذاشته شد

واقعا 28 تیر91 برای من روز به یاد موندنی و عزیزیه.چون پیش بچه هایی نازنین و

 

 مهربون بودم.حیف که فرصت کم بود و وقت نشد دست گرم تک تکشون رو به

 

دوستی بفشارم.اما اما همان لحظه ی اول دیدار چهره ی مهربون همه رو تو فکر و

 

قلبم ضبط کردم و هرگز این روز خوب رو از یاد نمی برم.مطمئن باشید همیشه در

 

گوشه های روشن قلب من هستید

 

همین طور از مربیان مهربون و پرتلاش ممنونم.امیدوارم همیشه شاد و سلامت

 

کنار این بچه های نازنین باشید

 

پایننده باشید.دوستتان دارم.خیلی خیلی زیاد

 

حیف که تو عکس نخندیدم.نمی دونم چی شد یهو.من معمولا کنار بچه ها

 

هم قلبم می خنده،هم قلبم.

حرفهایی برای گفتن و شنیدن ...

تو با شنیدن کلمه ی "چمدان" یاد چی می افتی؟

شاید یاد سفر ٬ شایدم یاد دوری ٬ یا یاد قهر!!!

اصلا تا حالا شده به این فکر کنی که بعضی از کلمات یه عالمه

حرف برای گفتن دارن؟

جالبتر اینه که هر کلمه ممکنه هر آدمی رو یاد یه چیز خاص بندازه!

و ما وقتی روز چهار شنبه ۲۸ تیرماه برای دیدن خانم مینو کریم زاده

به برنامه ی دو پنجره رفتیم دلمون می خواست بدونیم این کلمه

خانم کریم زاده رو یاد چه چیزی میندازه که اسم کتابش رو

"پیش از بستن چمدان" گذاشته!

یه روز شاد و پر از حرفهای خوب و دلنشین کنار یه نویسنده ی

مهربون میتونه حالا حالاها توی دفترچه ی خاطرات دلمون

ثبت بشه ! نه؟

عکس

عکس

عکس

عکس

چقدر مادرتان را شبیه خودش نقاشی می کنید؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

این پسر گل گلاب یکی از اعضا بسیار خوب کلاس نقاشی است

 که عاشق رنگ و دفتر نقاشی و  هر چه وسایل نقاشی است..

آن روز از اینکه موضوع نقاشی مادر بود خیلی ذوق زده بود تند و تند شروع به کشیدن کرد

این هم از مامان نقاشی مهدیار...

 

این هم محمد اله کرم عراقی و مامانشه